niedziela, 28 stycznia 2018

Wielki powrót


Cześć wszystkim!
Po ponad roku wracam tutaj z zamiarem wprowadzenia w swoim życiu pewnych zmian.
Mam ze sobą listę książek (tak, doskonale wiem jak się zakończył mini book challenge :)) ale nie jest to zwykła lista ponieważ wybrałam książki które już dawno chciałam przeczytać. Mam też małą listę "To do" na ten rok. Jeżeli jesteście ciekawi co Palinka wymyśliła w tym roku to zapraszam do rozwinięcia :)




W tym roku postanowiłam przeczytać książki, na podstawie których powstały filmy. Będzie to lista głównie książek, których nie przeczytałam, lecz oglądałam już film, ale też książki+filmu, ponieważ czasem nie oglądam filmu, dopóki nie przeczytam książki.



1. Milczenie owiec - Thomas Harris. Chyba nie muszę nikomu przedstawiać tego filmu :) Jestem fanką tego filmu, obejrzałam prawie wszystkie części, także o dzieciństwie Hannibala. 





2. Serena - Ron Rash. Do przeczytania książki zachęcił mnie jej opis a do obejrzenia filmu główni aktorzy czyli Jennifer Lawrence i Bradley Cooper. 



3. Lot nad kukułczym gniazdemKen Kesey. Obejrzałam już dawno temu film ale dopiero w trakcie dowiedziałam się, że jest na podstawie książki. 




4. Najdłuższa podróż, Dla ciebie wszystko, Bezpieczna przystań, Wybór  - Nicholas Sparks. Z filmami tego typu mam tak, że dopóki miałam fazę w liceum na oglądanie melodramatów, to nie przeszkadzało mi, że są jakieś takie... niepełne. Dopiero gdy odkryłam, że większość jest na podstawie książki, postanowiłam, że od tej pory zacznę czytać te książki a dopiero potem je oglądać i bardzo dobrze mi to wyszło








5. Marsjanin - Andy Weir. Wokół filmu było bardzo głośno, słyszałam różne opinie, ale odkąd polubiłam się z Gwiezdnymi Wojnami i Obcym i już lubię tematykę galaktyki, postanowiłam, że muszę przeczytać książkę, jak i obejrzeć film.



6. Mroczny zakątek, Zaginiona dziewczyna – Gilian Flynn. Zaginioną dziewczynę obejrzałam, dwa dni nie mogłam się po nim pozbierać. Już od pewnego czasu wiem, że film powstał na podstawie książki ale zwykle o niej zapominałam. gdy wchodziłam do biblioteki. Mrocznego zakątku nie miałam okazji obejrzeć ani przeczytać ale sądzę, że zarówno książka jak i film będą dobre. 




7. Dzika droga - Cheryl Strayed. Książka skojarzyła mi się z Jedz, módl się, kochaj i chciałam przeczytać coś w podobnej tematyce. 

8. Motyl - Lisa Genova. Klimaty nieuleczalnej choroby jak w każdym dramacie :)


9. Enigma - Alan Turning. Tajemnica enigmy jest bardzo ciekawa a w filmie gra Benedict Cumberbath, czego chcieć więcej? 


10. Krag - Dave Eggers. Skrajne opinie o książce jak i o filmie. Do filmu przekonała mnie obsada. No dobra, głównie Tom Hanks :)


11. Czerwona jaskółka - Jason Matthews. Uwielbiam takie klimaty w filmach i książkach. Trochę kojarzy mi się z Dziewczyną z tatuażem.


12. Był sobie pies - Bruce Cameron. Uwielbiam  filmy i książki o zwierzętach. Mój przjaciel Hachiko, Śnieżne psy, Mój brat niedźwiedź i wiele innych filmów Disneya i nie tylko ze zwierzętami. 


13. Love, Rosie - Cecelia Ahern. Kolejna romantyczna opowieść. Do przeczytania i obejrzenia skusiła mnie głównie obecność Sama Claflina :)


14. Planeta małp - Pierre Boulle. Uwielbiam cała serię filmów i to ona zachęciła mnie do przeczytania tej książki. 


15. Grinch: Świat nie będzie - Dr. Seuss. To zdecydowanie mój ulubiony film świąteczny. Książkę zostawię sobie na koniec roku :)


 16. Niemoralna propozycja - Jack Engelhard. Wkraczamy w poważniejsze tematy. Nie jestem pewna czy oglądałam film czy nie ale na lubimyczytac.pl widzę wiele opinii, że film jest lepszy niż książka i chciałabym to sama sprawdzić.


17. Angielski pacjentMichael Ondaatje. Ciekawa historia żołnierza, w jego rolę w filmie wciela się Ralph Fiennes, w obsadzie jest także Colin Firth, uwielbiam ich obu. 



18. Forrest GumpWinston Groom. Nie mogłam tego nie mieć na tej liście :)



19. Lista ShindleraThomas Keneally. Film wstrząsnął mną dogłębnie, postawa Shindlera to coś genialnego. A Amon Goeth to ktoś kogo nienawidzę całym sercem, i mam ochotę spotkać się z nim na papierze. 



20. Atlas chmurDavid Mitchell. Już raz robiłam podejście do książki i przeczytałam tylko 3 strony, mam nadzieję, że następnym razem mi się uda. Film oglądałam i wywarł na mnie ogromne wrażenie. To jak te wszystkie historie się ze sobą łączą, to jest majstersztyk. 


21. Miłość i inne używki - Jamie Reidy. Znowu kobieta chora, ale tym razem na parkinsona, oraz facet sprzedający viagrę. Podobno książka i film trochę różnią się od siebie ale chcę to sama sprawdzić.


Tą pozycją kończymy listę książek na podstawie których powstały filmy. 
Teraz mini lista serii książek które chciałabym przeczytać/doczytać do końca. 

1. Jutro -  John Marsden. Przeczytałam trzy pierwsze tomy i obejrzałam film ale chcę to w końcu skończyć. 

2. Kłamczuchy - Sara Shepard. Serial obejrzany cały, jestem team Spoby <3 chcę przeczytać całą serię bo zakończenie jest całkiem inne niż w serialu.

3. Miasto kości - Cassandra Clare. Kolejna seria young adult :)

4. Percy Jackson - Rick Riordan. Ta lista nie będzie zawierać innego rodzaju książek 😁
Ale przyznam, że oglądałam tylko kawałek filmu i nie zaczęłam jeszcze jej czytać :)

5.Rywalki - Kiera Cass. W ostatnim roku było tak głośno o tej serii, że postanowiłam także ją przeczytać, ale nigdy nie trafiłam na pierwszą część w bibliotece, do której chodzę :)

Tą książką kończymy listę czytelniczą i przechodzimy do małej listy "To do". Kilka rzeczy będę musiała po prostu kupić a niektóre będą wymagały mojego samozaparcia :)

1. Chciałabym wybielić zęby. Nigdy tego nie robiłam, bo nie przykładałam do tego większej uwagi, myję zęby pastą wybielającą i do niedawna myślałam, że to wystarczy, lecz ostatnio stwierdziłam, że chciałabym w końcu to zrobić, zobaczyć czy będą jakieś efekty.



2. Kupienie odżywki do rzęs oraz zrobienie trwałej na rzęsy. Jakiś czas tamu stwierdziłam, że chciałabym mieć dłuższe oraz podkręcone rzęsy. Zastanawiałam się  nad kupnem odżywki Biotebal i chyba tak zrobię, mimo że wiem jakie są konsekwencje używania odżywki z bimatoprostem. A trwałą rzęs mogę zrobić w salonie, w którym się szkoliłam na kosmetyczkę :)



3. Szczotka paddlebrush. Odkąd zaczęłam oglądać Agnieszkę z kanału wwwlosy to stwierdziłam, że to najwyższy czas na zmianę szczotki.



4.Japoński manicure. W pracy niestety nie mogę mieć hybryd ani żeli na paznokciach więc postanowiłam, że pójdę w stronę odżywienia i wybrałam japoński manicure. Oczywiście zestaw kupię sama, wyjdzie mi taniej niż chodzenie co 2 tygodnie do kosmetyczki :)



5. Na koniec będzie to wrócenie do ćwiczeń oraz zdrowszego jedzenia. Nie narzucam sobie nie wiadomo czego, po prostu ograniczę słodkości, fast-foody i będę ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu :)



To wszystko na dzisiaj, mam nadzieję, że podołam tym wszystkim zadaniom, które sobie postawiłam na ten rok i do następnego wpisu :)






Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.