niedziela, 13 maja 2018

Motyl

Cześć, dzisiaj mam dla was krótką recenzję książki Motyl - Lisa Genova oraz porównanie do filmu.






Książka opowiada historię kobiety o imieniu Alice - kobiety inteligentnej, wykładowcy na Harvardzie, wspaniałej żony oraz matki. Jednak coś zaczyna się z nią dziać. Zapomina słów, gubi się na kampusie, zapomina o wyjazdach oraz ważnych spotkaniach. Lekarz stwierdza u niej początki Alzheimera - dla niej samej oraz rodziny wyrok. Wkrótce zapomni co lubi, co kocha, czego nielubi o raz kim jest jej rodzina oraz ona sama.

Jest to moje pierwsze spotkanie z twórczością tej autorki ale na pewno nie ostatnie. Gdy tylko zaczęłam czytać tą książkę wiedziałam, że będzie świetna. Porusza trudny temat jakim jest rzadka choroba u osób około pięćdziesiątki. Narracja ze strony głównej bohaterki bardzo dobrze obrazuje zanik pamięci oraz trudy życia z Alzheimerem. Jest wzruszająca i naprawdę godna polecenia.

Jeżeli chodzi o porównanie do filmu to uważam, że jest to świetna ekranizacja, film oddał to co najważniejsze w książce, nie mam do tego filmu żadnych zastrzeżeń. Dawno nie widziałam tak dobrej ekranizacji książki.


Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.