niedziela, 3 lipca 2016

Za kogo Ty się uważasz?


Cześć wszystkim. Dzisiaj będzie kolejna szybka recenzja książki którą czytałam w ramach Mini-book challenge  i jest to książka autorki która dostała nagrodę Nobla w dziedzinie literatury. Jeżeli jesteście ciekawi którego noblistę lub noblistkę wybrałam, zapraszam do dalszej części posta :)






Jak widzicie wybrałam książkę Pani Alice Munro. Szukając książki noblisty zdecydowałam się na to aby osoba która go dostała, otrzymała go niedawno ponieważ nie za bardzo lubię czytać stare książki ani takich które pisały starsze osoby. Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłam, że Alice Munro ma już 84 lata! Czytając tą książkę miałam wrażenie, że napisała ją osoba która ma około 40 lat. 





Przejdźmy do historii ksiażki. 

Munro przedstawia nam dziewczynę o imieniu Rose, której wieku nie znamy lecz podejrzewam, że miała wtedy około 5-6 lat. Dziewczynka mieszka w biedniejszej części Ontario razem z macochą, ojcem oraz młodszym bratem na tyłach sklepu.  Towarzyszymy jej przez wszystkie okresy w życiu - a racze te które zapamiętała. Poznajemy ją jako córkę, uczennicę, żonę, matkę, kochankę a na końcu znowu córkę. Autorka przybliża nam wszystkie jej rozterki życiowe, dramaty, trudne decyzje oraz niepowodzenia lub sukcesy. Można by rzec, że w książce jest opowiedziana historia każdej przeciętnej kobiety lecz nikt z nas nie jest przeciętny, każdy z nas ma inne sekrety które zabierze ze sobą do grobu nigdy się do nich nie przyznając. Książka wciągnęła mnie niesamowicie ponieważ bardzo lubię czytać różnorakie historie ciekawych kobiet i tak było i z tą książką. Bardzo cieszę się, że zdecydowałam się na książkę tej autorki i jestem pewna, ze to nie jest jej ostatnia książka którą przeczytam. 

Pierwszy rozdział:


Już niedługo możecie się spodziewać manicure hybrydowego :)
Udostępnij

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Designed by Blokotek. All rights reserved.